Rijstmanden als woonaccessoires (woonkamer-badkamer)

Rijstmanden!

Trditionele rijstmanden, ik had wel eens gehoord van rijstmanden, maar ik wist niet dat ze er zo leuk uit konden zien.

Alvorens ze ik heb toegevoegd aan mijn webwinkel, ben ik eerst gaan googlen hoe deze

Rijstmand
Rijstmand

rijstmanden zijn ontstaan. Ik stuite op een artikel uit 2009 van Jai Dee erg leuk verhaal.

De manden komen uit verschillende landen zoals India, Maleisië en Thailand. Zij worden gebruikt als container voor rijstzaad. De landarbeiders hielden daar hun lunch in (lunchbox).

Het vlechtwerk van bamboe bepaalt uiteindelijk devorm van de rijstmand.

Op de oude manier van vroeger worden de manden gemaakt. na het vlechten worden zij aan beiden zijden ingesmeerd met klei. Zodra de klei volledig is gedroogd wordt de rijstmand opgeschuurd en krijgt het daarmee een mooi glad oppervlak. De rijstmanden worden met de hand beschilderd in allerlei mooie motieven. Als laatste wordt de buitenkant van de mand afgewerkt met bmboevlechtwerk en voorzien van een deksel en draagkoord.

De rijstmanden hebben een houten voetstuk zodat insecten en vocht de inhoud niet kunnen bederven. De rijstmanden zijn verkrijgbaar in verschillende modellen, rond en vierkant.

De prijs wordt bepaalt door de maat van de mand en de afwerking (beschildering).

Ik vind deze rijstmanden erg leuk staan in een mooi interieur zowel Aziatisch maar zal zeker ook een mooi kunnen staan in zowel romantisch, brocant als modern interieur.

Wilt u een rijstmand bestellen kom naar de webshop.

Deze rijstmanden kunnen op voorraad zijn, en zo niet dan kan deze besteld worden. Er komt regelmatig een container met mooie aziatische producten naar Nederland.

 

 

Een gedachte over “Rijstmanden als woonaccessoires (woonkamer-badkamer)

Plaats een reactie